رییس شورای عالی مصالحه:

سازمان ملل با حذف سران طالبان از لیست سیاه مخالفت ندارد

10 جوزا 1399 ساعت 16:43

رییس شورای عالی مصالحه ملی اعلام کرد که سازمان ملل با حذف سران طالبان از لیست سیاه این سازمان مخالفت ندارد.


رییس شورای عالی مصالحه ملی اعلام کرد که سازمان ملل با حذف سران طالبان از لیست سیاه این سازمان مخالفت ندارد.

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ آقای عبدالله که امروز شنبه (10 جوزا) در یک نشست خبری در کابل صلحت می‌کرد گفت که حذف سران طالبان از لیست سیاه سازمان ملل متحد جز از توافقنامه صلح امریکا و طالبان است و این سازمان کدام مخالفتی در زمینه ندارد.

به گفته او، اعضای دایمی و موقتی شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچ گونه اعتراضی را در مورد حذف نام رهبران طالبان از لیست سیاه این سازمان، مطرح نکرده اند.

به گفته او، شورای امنیت سازمان ملل در این مورد راهکار مشخص دارد و حذف سران طالبان از فهرست سیاه زمانگیر است؛ اما اگر صلح بیاید این کار ضروری است باید انجام شود و نام کسانی که صلح می‌خواهند نباید در فهرست سیاه باقی بمانند.

از سوی هم، آقای عبدالله پیش از چاشت امروز با هیات مذاکره کننده دولت نیز دیدار کرده است.

آقای عبدالله می‌گوید که فضا برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی باید طوری آماده شود که افغانستان به صلح دایمی و با ثبات دست یابد.

او در مورد آتش‌بس در روزهای عید نیز گفته که حفظ کاهش خشونت‌ها پس از این آتش‌بس، فرصت خوبی را برای آغاز مذاکرات ایجاد خواهد کرد.

آقای عبدالله با توجه به اجماع بین‌المللی و منطقوی درمورد صلح افغانستان نیز گفت که تامین صلح در افغانستان به نفع تمام جهان به ویژه کشورهای منطقه است که تحقق آن، زندگی دوباره به مردم منطقه خواهد بخشید.

خبرگزاری جمهور- کابل


د مطلب کود: 128267

دمطلب پته: https://www.jomhornews.com/ps/news/128267/

جمهور
  https://www.jomhornews.com