به گزارش خبرگزاری جمهور، خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ولایت کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که نیروهای ایرانی این خلبان را اسیر گرفتهاند.
شنیدهها حاکی است که مقامات امریکایی با فرض زنده بودن خلبان تلاش کردهاند او را از مرزهای ایران خارج کنند، اما منابع معتبر تأیید کردهاند که وی اکنون در اسارت نیروهای ایرانی قرار دارد.
این در حالی است که، سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتمالانبیا نیز اعلام کرد که امروز یک جنگنده که از اسکادران «لیکن هیث» بوده و توسط سامانه نوین پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.
گفتنی است که، دو هفته پیش نیز ایران اعلام کرده بود که یک فروند اف ۳۵ را هدف قرار داده و فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده پذیرفته بود که یکی از جنگندههای اف ۳۵ این کشور پس از انجام مأموریت رزمی بر فراز ایران به طور اضطراری در یک پایگاه امریکایی در منطقه خاورمیانه فرود آمده است.
خبرگزاری جمهور