لری جانسون افسر سابق سازمان سیا گفت: دستکم شش نظامی امریکا بر اثر سقوط هواپیمای C‑130 در ایران کشته شدند، اما آنها دارند این موضوع را لاپوشانی میکنند و تلفات را پنهان میکنند. در واقع برای نجات فقط یک نفر، ممکن است در نهایت ۶، ۱۰ یا حتی ۱۲ نفر دیگر کشته شده باشند.
میدانید که در رسانههای امریکایی معمولاً روایت این است که «ما موفق شدیم، او را نجات دادیم، همهچیز عالی بود.» اما اگر تعداد هواگردهایی را که از دست دادهاند بشمارید، دستکم دو بالگرد بلکهاوک در آن عملیات از بین رفتهاند، و همچنین حداقل یک یا دو هواپیمای C‑130.
همه این اتفاقات هم درست دو روز پس از آن رخ میدهد که ترامپ با افتخار اعلام کرده بود تمام سامانههای پدافند هوایی ایران نابود شده و کاملاً از بین برده شدهاند.
خبرگزاری جمهور- امور بینالملل

