کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاکستان بر ادامه نقش میانجی‌گری خود میان ایران و امریکا تأکید کرد

23 حمل 1405 ساعت 11:16

پاکستان بر ادامه نقش میانجی‌گری خود میان ایران و امریکا تأکید کرد و از هر دو طرف خواست به آتش‌بس پایبند بمانند.


به گزارش خبرگزاری جمهور، اسحاق دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان، امروز در نشست خبری گفت که کشورش از پذیرش دعوت اسلام‌آباد توسط امریکا و ایران برای برگزاری مذاکرات و درخواست آتش‌بس سپاسگزار است.

 
وی افزود که این گفت‌وگوهای ۲۴ ساعته با حضور جی‌دی ونس معاون رئیس‌جمهور امریکا و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برگزار شد.
 
اسحاق دار تأکید کرد که دولت پاکستان و جنرال عاصم منیر فرمانده ارتش این کشور در تمام مراحل این مذاکرات دشوار اما سازنده در کنار دو طرف بودند.
 
معاون نخست‌وزیر پاکستان گفت که هر دو کشور باید به آتش‌بس فعلی پایبند بمانند و پاکستان به عنوان تسهیل‌گر به تلاش‌های خود برای کمک به گفت‌وگو میان تهران و واشنگتن ادامه خواهد داد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با حفظ روحیه مثبت از سوی طرفین، صلح پایدار در منطقه برقرار شود.
 
این اظهارات پس از پایان مذاکرات ۲۱ ساعته روز گذشته در اسلام‌آباد مطرح شد که دو طرف به توافق نهایی نرسیدند اما آتش‌بس همچنان پابرجا مانده است.
 
‌خبرگزاری جمهور- امور بین‌الملل 


کد مطلب: 191854

آدرس مطلب :
https://www.jomhornews.com/fa/news/191854/

جمهور
  https://www.jomhornews.com