کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران از پنج کشور همسایه عربی غرامت جنگ خواست

25 حمل 1405 ساعت 11:59

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای رسمی به دبیرکل این سازمان و رئیس شورای امنیت، از بحرین، عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی و اردن خواست تا به دلیل نقششان در جنگ اخیر امریکا و اسرائیل علیه ایران، غرامت کامل بپردازند.


به گزارش خبرگزاری جمهور، امیرسعید ایروانی در این نامه تأکید کرده که این پنج کشور با اجازه دادن به استفاده از خاک و حریم هوایی خود برای حملات علیه ایران و در برخی موارد مشارکت مستقیم در عملیات مسلحانه، تعهدات بین‌المللی خود را نقض کرده‌اند. 

 
به گفته او این اقدامات نقض قطعنامه ۳۳۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل است و مسئولیت بین‌المللی این کشورها را به دنبال داشته است.
 
ایروانی افزوده که ایران اسناد و مدارک لازم را به شورای امنیت ارائه کرده و این کشورها موظف اند جبران کامل همه خسارات مادی و معنوی وارد شده به جمهوری اسلامی ایران را بپردازند.
 
وی همچنین مسئولیت هرگونه پیامد ناشی از محاصره تنگه هرمز را متوجه ایالات متحده دانسته است.
 
‌خبرگزاری جمهور- امور بین‌الملل 


کد مطلب: 191887

آدرس مطلب :
https://www.jomhornews.com/fa/news/191887/

جمهور
  https://www.jomhornews.com