کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزرای خارجه ایران و روسیه بر لزوم توقف تنش‌ها و تقویت دیپلماسی تأکید کردند

25 حمل 1405 ساعت 12:08

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه شب در یک گفتگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند.


به گزارش خبرگزاری جمهور، عراقچی در این تماس آخرین وضعیت پس از اعلام آتش‌بس و مذاکرات ایران و امریکا در اسلام‌آباد را تشریح کرد و نسبت به پیامدهای خطرناک اقدامات تحریک‌آمیز ایالات متحده در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد. 

 
وی تأکید کرد که این اقدامات می‌تواند صلح و امنیت منطقه و جهان را به شدت تهدید کند.
 
لاوروف نیز موضع اصولی روسیه را در محکومیت تجاوز نظامی امریکا و رژیم اسرائیل علیه ایران تکرار کرد و از امریکا خواست که در روند دیپلماتیک برای بازگرداندن صلح و امنیت منطقه جدی باشد.
 
دو وزیر بر ادامه مشورت‌های دوجانبه و چندجانبه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه توافق کردند.
 
‌خبرگزاری جمهور- امور بین‌الملل 


کد مطلب: 191889

آدرس مطلب :
https://www.jomhornews.com/fa/news/191889/

جمهور
  https://www.jomhornews.com