کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ با فرمانده ارتش پاکستان درباره تنگه هرمز و جنگ با ایران گفت‌وگو کرد

30 حمل 1405 ساعت 16:11

دونالد ترامپ در یک تماس تلفنی مستقیم با فیلد مارشال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان درباره وضعیت تنگه هرمز و تحولات جنگ ایالات متحده با ایران بحث کرد.


به گزارش خبرگزاری جمهور، براساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، این تماس تلفنی در چارچوب رایزنی‌های فشرده پیش از اعلام گام‌های کاهش تنش از سوی آمریکا و ایران انجام شد. 

 
محورهای اصلی گفتگو شامل تحولات مربوط به درگیری ایالات متحده و ایران، امنیت مسیرهای دریایی منطقه و نقش پاکستان در کمک به دستیابی طرفین به تفاهم بود.
 
ترامپ همزمان تماس‌هایی با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز برقرار کرد. این اقدامات نقطه اوج تلاش‌های دیپلماتیک و نظامی اسلام‌آباد به شمار می‌رود که شامل سفر عاصم منیر به تهران برای دیدار با مقامات ایرانی و رایزنی‌های نزدیک با مسئولان امریکایی از جمله جی دی ونس معاون رئیس جمهور می‌شود.
 
پاکستان در روزهای اخیر تلاش کرده است نقش میانجی فعالانه‌ای ایفا کند تا بحران را مدیریت کند و از گسترش بیشتر آن جلوگیری نماید.
 
‌خبرگزاری جمهور- امور بین‌الملل 


کد مطلب: 191963

آدرس مطلب :
https://www.jomhornews.com/fa/news/191963/

جمهور
  https://www.jomhornews.com