گفتگوی تلفنی پزشکیان و شهباز شریف؛ قدردانی ایران از تلاشهای پاکستان برای صلح منطقه
به گزارش خبرگزاری جمهور، رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان در گفتگویی تلفنی آخرین وضعیت منطقه را بررسی کردند و بر سر مسائل مربوط به آتشبس و مذاکرات اسلامآباد به رایزنی پرداختند.
دکتر مسعود پزشکیان در این مکالمه از تلاشهای جدی پاکستان برای برقراری صلح قدردانی کرد و از نقش نخستوزیر و فرمانده کل ارتش این کشور در این زمینه تشکر نمود.
رئیسجمهور ایران با اشاره به تداوم بدعهدیها و رفتارهای نامعقول امریکا در جریان مذاکرات و دوره آتشبس گفت که ادامه اقدامات تحریکآمیز و غیرقانونی این کشور در محاصره دریایی ایران نقض آشکار تفاهم آتشبس و مغایر با منشور ملل متحد است.
وی افزود چنین اقداماتی همراه با لفاظیهای تهدیدآمیز مقامات امریکایی تنها بدگمانی نسبت به جدیت امریکا را افزایش میدهد و نشان میدهد که ایالات متحده به دنبال تکرار الگوهای قبلی و خیانت به دیپلماسی است.
دکتر پزشکیان بر عزم قاطع جمهوری اسلامی ایران برای دفاع همهجانبه از تمامیت ارضی کشور در برابر هرگونه ماجراجویی مجدد امریکا و رژیم اسرائیل تأکید کرد و نسبت به عواقب چنین وضعیتی برای امنیت منطقه و جهان هشدار داد.
رئیسجمهور ایران، همچنین اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران مصمم به حفظ و تقویت روابط با همه همسایگان از جمله کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بر پایه حسن همجواری و احترام متقابل است.
وی ابراز امیدواری کرد که این کشورها با توجه به تجربیات اخیر برای تقویت صلح و امنیت منطقه از طریق همکاری جمعی و بدون مداخله بازیگران فرامنطقهای به ویژه آمریکا اقدام کنند.
آقای شهباز شریف نخستوزیر پاکستان نیز در این گفتگو از تلاشهای کشورش برای پایان درگیریها و برقراری صلح سخن گفت و رئیسجمهور ایران را از رایزنیهای اخیر خود با کشورهای منطقه در این زمینه آگاه ساخت.
خبرگزاری جمهور- امور بینالملل