حمله امریکا به کشتی ایرانی؛ قرارگاه خاتمالانبیا: نیروهای مسلح به زودی پاسخ این دزدی دریایی را خواهند داد
به گزارش خبرگزاری جمهور، نیروهای نظامی امریکا ساعاتی پیش به کشتی کانتینری ایرانی به نام توسکا که از چین به مقصد ایران در حرکت بود، در دریای عمان حمله کردند.
این کشتی پس از شلیک نیروهای امریکایی و از کار افتادن سیستم ناوبری آن، با پیاده شدن تفنگداران دریایی آمریکا بر عرشهاش توقیف شد.
دونالد ترامپ رئیسجمهور امریکا نیز ساعتی پیش اعلام کرد که نیروهای این کشور کشتی توسکا را توقیف کردهاند و در حال بررسی محموله آن هستند.
سخنگوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیا در بیانیهای این اقدام را نقض آشکار آتشبس و راهزنی دریایی خواند و گفت که امریکای متجاوز با شلیک به سوی یکی از کشتیهای تجاری ایران در آبهای دریای عمان، سیستم ناوبری آن را از کار انداخت و با پیاده کردن نیروهای خود بر عرشه کشتی، آن را مورد تجاوز قرار داد.
وی افزود که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این دزدی دریایی و مسلحانه ارتش امریکا را به زودی پاسخ داده و تلافی خواهند نمود.
ایران پیش از این اعلام کرده بود که با هرگونه اقدام تحریکآمیز امریکا مقابله به مثل خواهد کرد. همزمان با اجرای محاصره دریایی از سوی امریکا، ایران نیز تنگه هرمز را به طور کامل بسته است و هشدار داده که هر کشتی یا نفتکشی بدون مجوز ایران از این منطقه عبور کند، توسط نیروهای ایرانی تنبیه خواهد شد.
خبرگزاری جمهور- امور بینالملل