به گزارش خبرگزاری جمهور، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و محمد اسحاق دار معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه پاکستان عصر یکشنبه در یک گفتگوی تلفنی درباره تحولات منطقه و مسائل مربوط به آتشبس تبادل نظر کردند.
محمد اسحاق دار با تشریح تلاشهای پاکستان برای پایان جنگ و برقراری صلح در منطقه بر آمادگی کشورش برای ادامه رایزنیها در این زمینه تأکید کرد.
سید عباس عراقچی ضمن قدردانی از تلاشهای خستگیناپذیر و میانجیگری پاکستان در مذاکرات مرتبط با آتشبس و پایان جنگ رویکرد مسئولانه ایران در پیوستن به روند دیپلماتیک را یادآور شد.
وی با اشاره به تجربیات تلخ یک سال گذشته و بدعهدیهای مکرر آمریکا به ویژه تجاوز نظامی به ایران در میانه مذاکرات در جوزا و حوت ۱۴۰۴ اقدامات اخیر این کشور شامل نقض آتشبس تهدید بنادر و سواحل و شناورهای ایرانی لفاظیهای تهدیدآمیز طرح خواستههای نامعقول و تناقضگوییهای مستمر را نشانههای روشن بدنیتی و عدم جدیت امریکا در دیپلماسی خواند.
عراقچی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیتهای خود برای دفاع از منافع و امنیت ملی کشور استفاده خواهد کرد.
دو وزیر امور خارجه بر تداوم رایزنیها برای پیشبرد هدف مشترک حفظ صلح و امنیت منطقه تأکید کردند.
خبرگزاری جمهور- امور بینالملل