کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین، جنگ امریکا و اسرائیل علیه ایران را «نامشروع» خواند

16 ثور 1405 ساعت 9:31

وزیر خارجه چین در دیدار با همتای ایرانی خود در بیجینگ، حملات امریکا و اسرائیل علیه ایران را نامشروع دانست و بر ضرورت برقراری فوری آتش‌بس و کاهش تنش‌ها تأکید کرد.


به گزارش خبرگزاری جمهور، وزیر امور خارجه چین در دیدار با همتای ایرانی خود در بیجینگ، جنگ و حملات امریکا و اسرائیل علیه ایران را «نامشروع» توصیف کرد و خواستار برقراری فوری آتش‌بس کامل در منطقه شد.

 
«وانگ یی» وزیر خارجه چین در این دیدار اعلام کرد که بیجینگ آماده است تلاش‌های خود را برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از گسترش بحران ادامه دهد.
 
او گفت: «برقراری آتش‌بس کامل، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. منطقه در حال عبور از یک پیچ سرنوشت‌ساز قرار دارد و گفت‌وگوها و دیدارهای مستقیم میان طرف‌ها ضروری است.»
 
وزیر خارجه چین همچنین با تأکید بر لزوم مدیریت بحران از طریق راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک، خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها شد.
 
در مقابل، وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار از موضع چین، به‌ویژه در محکومیت امریکا و اسرائیل، قدردانی کرد و بیجینگ را «دوستی صمیمی» برای تهران خواند.
 
وی تأکید کرد که روابط و همکاری‌های ایران و چین در شرایط کنونی بیش از گذشته تقویت خواهد شد.
 
‌خبرگزاری جمهور- امور بین‌الملل 


کد مطلب: 192204

آدرس مطلب :
https://www.jomhornews.com/fa/news/192204/

جمهور
  https://www.jomhornews.com