جالب است ۰
نشست فوق‌العاده مقامات امنیتی طالبان برای زون مرکزی در کابل برگزار شد

طالبان در حالی از برگزاری «نشست هماهنگی مسؤولین زون مرکزی» در کابل خبر می‌دهند که ناظران، هدف اصلی این نشست را افزایش نگرانی‌های امنیتی این گروه و ترس از گسترش نارضایتی‌های مردمی و فعال شدن جبهات مخالف عنوان می‌کنند.

بر اساس خبر منتشر شده از دفتر والی طالبان در کابل، این نشست به ریاست ملا امین‌الله «عبید» والی طالبان برای کابل برگزار شده و در آن والیان طالبان در ولایت‌های میدان‌وردک، پنجشیر، پروان، بامیان و کاپیسا، همراه با فرماندهان امنیتی، رؤسای استخبارات و مسئولان نظامی زون مرکزی حضور داشتند.

طالبان مدعی‌اند که این نشست به منظور «تطبیق بهتر و منظم فرامین هبت‌الله آخندزاده» برگزار شده است؛ اما تمرکز گسترده بر موضوعات امنیتی، نشست‌های تصفیوی، کنترل ولایات و ارزیابی وضعیت امنیتی، نشان‌دهنده نگرانی جدی این گروه از افزایش بی‌ثباتی و گسترش مخالفت‌های مردمی است.

در اعلامیه طالبان آمده است که در این نشست درباره جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، تأمین نظم شهری، کاهش حوادث ترافیکی و رسیدگی به مشکلات مردم بحث شده است؛ موضوعاتی که طالبان طی نزدیک به پنج سال گذشته بارها درباره آن وعده داده‌اند، اما مردم همچنان با بحران‌های گسترده امنیتی، اقتصادی و اجتماعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

همچنین تأکید طالبان بر «اقدامات گسترده‌تر و جدی‌تر» در سطح ولایات، بازتابی از نگرانی فزاینده این گروه نسبت به شکنندگی وضعیت امنیتی در زون مرکزی کشور تلقی می‌شود؛ منطقه‌ای که در ماه‌های اخیر شاهد تحرکات جبهات ضد طالبان و افزایش نارضایتی عمومی بوده است.

یکی از تحلیلگران به خبرگزاری جمهور می‌گوید که طالبان با برگزاری نشست‌های پی‌هم امنیتی و استخباراتی تلاش دارند از گسترش اعتراضات مردمی، تشدید اختلافات داخلی و فعال شدن دوباره جبهات مسلح مخالف جلوگیری کنند. به گفته آنان، تمرکز اصلی این نشست‌ها نه حل مشکلات مردم، بلکه تحکیم کنترل امنیتی و سرکوب هرگونه مخالفت احتمالی است.

این در حالی است که شهروندان در بسیاری از ولایت‌های کشور از افزایش فقر، بیکاری، محدودیت‌های اجتماعی و نبود خدمات ابتدایی شکایت دارند و طالبان تاکنون نتوانسته‌اند پاسخ مؤثری به بحران‌های جاری ارائه کنند.
https://jomhornews.com/vdcgwx9qxak9yx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار