وزارت صنعت و تجارت طالبان، از صادرات بیش از ۱۰۴ هزار تُن پنبه در سال ۲۰۲۵ خبر داد؛ همزمان، قراردادهایی نزدیک به ۳۰ میلیون دالر برای صادرات این محصول با ازبیکستان امضا شده است.
به گزارش خبرگزاری جمهور، وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰۴ هزار تُن پنبه به کشورهای مختلف صادر شده که نشاندهنده افزایش تقاضا برای محصولات زراعتی افغانستان در بازارهای منطقهای است.
مسئولان اتاق تجارت و سرمایهگذاری هلمند نیز گفتهاند که قراردادهایی به ارزش نزدیک به ۳۰ میلیون دالر برای صادرات پنبه با ازبیکستان به امضا رسیده است.
به گفته آنان، ازبکستان علاقهمندی گستردهای به واردات پنبه از افغانستان نشان داده و این همکاری میتواند به گسترش روابط تجاری میان دو کشور کمک کند.
همچنین، در پی توسعه روابط تجاری میان افغانستان و ایران، حدود ۴۰ موتر حامل پنبه به بازارهای ایران صادر شده است.