جالب است ۰
شکایت جنگجوی تاجیک‌تبار طالبان از «تبعیض» و تاراج معادن پنجشیر و بدخشان

کابل- خبرگزاری جمهور: 

عبدالحمید خراسانی، از جنگجویان تندرو و از چهره‌های وفادار به طالبان، با انتقاد از عملکرد حکومت این گروه، از وجود تبعیض و محرومیت در مناطق تاجک‌نشین به‌ویژه پنجشیر و بدخشان شکایت کرده است.

در ویدیویی که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، خراسانی می‌گوید باشندگان پنجشیر و بدخشان با فقر و گرسنگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در حالی که معادن این ولایت‌ها توسط «مافیا و طالبان» استخراج و تاراج می‌شود.
او در این ویدیو اظهار می‌کند که مردم پنجشیر بارها با او تماس گرفته و گفته‌اند که حتی «نان خوردن» ندارند. 

به گفته خراسانی، در شرایطی که مردم این مناطق در وضعیت دشوار اقتصادی قرار دارند، عواید و منابع معادن‌شان برای بازسازی و توسعه ولایت‌های دیگر هزینه می‌شود.

عبدالحمید خراسانی که گفته می‌شود در سقوط پنجشیر و همکاری با طالبان علیه نیروهای مخالف نقش فعال داشته، پیش از این نیز بارها از آنچه «برتری‌طلبی» و تبعیض در ساختار طالبان خوانده، انتقاد کرده بود. او به‌ویژه از جنگجویان و فرماندهان پشتون‌تبار قندهاری در درون طالبان شکایت کرده است.

اظهارات تازه خراسانی در حالی مطرح می‌شود که طی ماه‌های اخیر گزارش‌ها و انتقادهای گسترده‌ای درباره نحوه مدیریت منابع طبیعی، توزیع قدرت و افزایش شکاف‌های قومی در درون طالبان منتشر شده است.
https://jomhornews.com/vdcd9x0f9yt0nx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار