جالب است ۰
معاون وزیر امور خارجه ایران با هشدار نسبت به استقرار ناوهای جنگی فرانسه و انگلیس در تنگه هرمز، این اقدام را تنش‌زا دانست و تأکید کرد ایران امنیت این آبراه راهبردی را تأمین خواهد کرد.
هشدار تهران به لندن و پاریس درباره حضور نظامی در تنگه هرمز
به گزارش خبرگزاری جمهور، کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران، نسبت به حضور و استقرار ناوهای جنگی فرانسه و بریتانیا در تنگه هرمز هشدار داد و آن را اقدامی تنش‌آفرین در منطقه توصیف کرد.
 
غریب‌آبادی در پیامی در شبکه اجتماعی اکس اعلام کرد که توجیه کشورهای اروپایی برای اعزام ناوهای نظامی با هدف «محافظت از کشتیرانی» تلاشی برای انحراف افکار عمومی از ریشه‌های اصلی ناامنی در منطقه است.
 
وی با تأکید بر جایگاه راهبردی تنگه هرمز افزود: «تنگه هرمز ملک مشاع قدرت‌های فرامنطقه‌ای نیست» و تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران توانایی و مسئولیت تأمین امنیت این گذرگاه مهم دریایی را بر عهده دارد.
 
معاون وزیر امور خارجه همچنین هشدار داد هرگونه حضور نظامی فرانسه، بریتانیا یا سایر کشورهایی که به گفته او با اقدامات «غیرقانونی» ایالات متحده هماهنگ باشند، با واکنش فوری و قاطع نیروهای مسلح ایران مواجه خواهد شد.
 
‌خبرگزاری جمهور- امور بین‌الملل 
https://jomhornews.com/vdcja8evvuqeh8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار