جالب است ۰
مسافران و خدمه کشتی تفریحی هالندی «ام‌وی هوندیوس» پس از شیوع مرگبار هانتاویروس، برای قرنطین و مراقبت پزشکی به کشورهای خود منتقل شدند و سازمان جهانی صحت قرنطین ۴۲ روزه را توصیه کرد.
انتقال مسافران کشتی هالندی مبتلا به هانتاویروس؛ قرنطین ۴۲ روزه آغاز شد
به گزارش خبرگزاری جمهور، مسافران و خدمه کشتی تفریحی هالندی «ام‌وی هوندیوس» که با شیوع مرگبار هانتاویروس مواجه شده است، روز یک‌شنبه به‌تدریج از کشتی خارج و برای سپری‌کردن دوره قرنطین و دریافت مراقبت‌های پزشکی به کشورهای خود منتقل شدند.
 
براساس گزارش‌ها، هواپیماهای دولتی حامل شهروندان فرانسه و اسپانیا در میدان هوایی پاریس و مادرید فرود آمده‌اند و مسافران پس از انتقال به مراکز درمانی، تحت نظارت پزشکی قرار گرفته‌اند.
 
مقام‌های فرانسوی اعلام کردند که یکی از پنج شهروند فرانسوی در جریان پرواز علائم بیماری را نشان داده است. همچنین قرار است پروازهای دیگری برای انتقال شهروندان کانادا، هالند، ترکیه، بریتانیا، ایرلند و ایالات متحده انجام شود.
 
سازمان جهانی صحت (WHO) توصیه کرده است تمامی مسافران این کشتی از روز یک‌شنبه به مدت ۴۲ روز در قرنطین بمانند؛ زیرا دوره نهفتگی هانتاویروس می‌تواند تا شش هفته ادامه داشته باشد.
 
دولت اسپانیا اعلام کرده است که شهروندان این کشور در طول دوره قرنطین در شفاخانه نگهداری خواهند شد، در حالی که مقام‌های فرانسوی گفته‌اند بیماران پس از ۷۲ ساعت بستری، در صورت پایداربودن وضعیت صحی، می‌توانند ادامه دوران قرنطینه را در خانه سپری کنند.
 
مقام‌های صحی کشورهای درگیر نیز تأکید کرده‌اند که وضعیت سلامت تمامی افراد منتقل‌شده باید به‌صورت روزانه بررسی و کنترل شود تا از گسترش احتمالی بیماری جلوگیری شود.
 
‌خبرگزاری جمهور- امور بین‌الملل 
https://jomhornews.com/vdcd5x0fkyt0nx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار