سازمان ملل متحد اعلام کرده است که بیش از ۱۳.۸ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی شدید دست و پنجه نرم میکنند، که بیشترین آسیب آن متوجه زنان و کودکان است.
به گزارش خبرگزاری جمهور، سازمان ملل روز سهشنبه، ۲۲ ثور، در گزارشی هشدار داد که نزدیک به پنج میلیون کودک و زن باردار یا شیرده در افغانستان دچار سوءتغذیه هستند.
در این گزارش آمده است: «افغانستان با بحرانهای همزمانی روبهرو است، از جمله فروپاشی اقتصادی، از دست رفتن مشاغل و شوکهای اقلیمی که با تنشهای فزاینده منطقهای تشدید شده و سبب افزایش قیمتها و وخامت ناامنی غذایی شده است.»
برنامه جهانی غذا (WFP) نیز نسبت به کاهش ذخایر غذای تخصصی که برای بهبود سوءتغذیه زنان و کودکان استفاده میشود، هشدار داده است.
جان آیلیف، مسوول برنامه جهانی غذا در افغانستان، تأکید کرد که کمکهای تغذیهای و بستههای غذایی برای میلیونها زن و کودک در سراسر کشور حیاتی هستند.
سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود که حدود ۲۲ میلیون نفر در افغانستان در سال جاری میلادی به کمکهای بشردوستانه متکی هستند، که نشاندهنده نیاز فوری به اقدامات موثر برای مقابله با بحران انسانی در این کشور است.