وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد که این کشور ممکن است در واکنش به حمله شبهنظامیان به یک پاسگاه پولیس در بنو، عملیات گستردهای علیه طالبان افغان انجام دهد.
به گزارش خبرگزاری جمهور، وزیر دفاع پاکستان با اشاره به حمله اخیر به یک پاسگاه پولیس در بنو خیبرپختونخوا، هشدار داد که اسلامآباد ممکن است به طور گستردهای علیه طالبان افغان اقدام کند.
او تأکید کرد که پاکستان همانگونه که در جنگ سال گذشته با هند پاسخ داده بود، با طالبان نیز برخورد خواهد کرد.
این مقام پاکستانی ادعا کرده است که حمله به پاسگاه پولیس در بنو از سوی گروههای مستقر در افغانستان طراحی شده است و از طالبان خواسته شده تا علیه گروه تحریک طالبان پاکستان (تیتیپی) و سایر گروههای مسلح اقدام کنند.
او همچنین تأکید کرد که روابط دو کشور تا زمانی که طالبان جنگجویان تیتیپی و بلوچ را از خاک افغانستان اخراج نکنند، عادی نخواهد شد و عملیات نظامی پاکستان ادامه خواهد یافت.
در همین حال، نماینده ویژه چین برای افغانستان نیز درباره امنیت منطقه و ادامه گفتوگوهای ارومچی با مقامات پاکستانی رایزنی کرده است.