جالب است ۰
والی طالبان به ولسوالی مرزی یکه‌ولنگ نمبر ۲ بامیان رفت

خبرگزاری جمهور- بامیان
در پی افزایش نگرانی‌های امنیتی در ولسوالی یکه‌ولنگ نمبر ۲ بامیان، قاری گل‌حیدر شفق، والی طالبان در بامیان، در رأس هیئتی امنیتی و اداری به این ولسوالی سفر کرد؛ سفری که تنها حدود یک هفته پس از حملات راکتی به سه پوسته طالبان در مناطق دهن سیغان، سنگ‌پر و دهن باغک انجام می‌شود؛ حملاتی که به کشته شدن دست‌کم دو جنگجوی طالبان انجامید.

ولسوالی یکه‌ولنگ نمبر ۲ به دلیل موقعیت جغرافیایی و هم‌مرز بودن با ولسوالی بلخاب و ولایت سرپل، از مناطق حساس امنیتی در بامیان به شمار می‌رود و در ماه‌های اخیر توجه بیشتری را از سوی طالبان به خود جلب کرده است.

براساس خبرنامه دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان، والی طالبان همراه با مسئولان امنیتی، استخباراتی و رؤسای ادارات محلی به این ولسوالی سفر کرده و با علما، متنفذان، بزرگان قومی و باشندگان محل دیدار کرده است. در این دیدارها، مشکلات و نیازمندی‌های مردم مورد بررسی قرار گرفته است.

قاری گل‌حیدر شفق در سخنانش بر حفظ امنیت، تقویت هماهنگی میان مردم و اداره محلی و ادامه پروژه‌های انکشافی تأکید کرده و گفته است که رسیدگی به نیازهای مردم از اولویت‌های حکومت محلی طالبان است.
او همچنین مدعی شد که امنیت در سراسر بامیان تأمین شده و نیروهای طالبان اجازه نخواهند داد «هیچ فرد یا گروهی» نظم عمومی را مختل کند.

در این سفر، مسئولان استخبارات و فرماندهی امنیه طالبان نیز بر ادامه تلاش‌ها برای حفظ امنیت مناطق مرزی و جلوگیری از تهدیدات امنیتی تأکید کردند. آنان همکاری مردم با نهادهای امنیتی را برای حفظ ثبات مهم دانستند.

همزمان، مسئولان ادارات محلی طالبان در بخش‌های معارف، فواید عامه، انکشاف دهات، شهرسازی و خدمات عمومی از برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در ولسوالی یکه‌ولنگ نمبر ۲ گزارش ارائه کردند.

دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان هدف این سفر را بررسی وضعیت عمومی ولسوالی، تقویت ارتباط با مردم و ارزیابی نیازمندی‌های باشندگان عنوان کرده است.
https://jomhornews.com/vdci3razvt1a3r2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار