امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان، با بیورن هانسن، نماینده ویژه جدید ناروی در کابل، درباره وضعیت سیاسی افغانستان و روابط دوجانبه گفتوگو کرد.
به گزارش خبرگزاری جمهور، وزارت امور خارجه گروه طالبان در خبرنامه ای اعلام کرد که، دیدار امیرخان متقی و بیورن هانسن روز سهشنبه ۲۲ ثور در کابل برگزار شد.
در این نشست، دو طرف به بررسی وضعیت سیاسی افغانستان، تحولات منطقه و روابط دوجانبه پرداختند. نماینده ناروی ضمن اشاره به نقش «سازنده» کشورش، بر اهمیت عادیسازی روابط با گروه طالبان تأکید کرد.
متقی نیز بر لزوم استفاده از «ثبات کنونی» برای گسترش همکاریها تأکید نمود.
با این حال، ناروی همچنان مانند دیگر کشورهای غربی، گروه طالبان را به عنوان دولت قانونی افغانستان به رسمیت نشناخته و سیاست تعامل مشروط را دنبال میکند.