جداییطلبان بلوچ اعلام کردند که در حملات جداگانه در ولسوالیهای سوراب، خاران، کولواه و مستونگ بلوچستان، ۷ سرباز پاکستانی را کشته و ۱۰ تن دیگر را زخمی کردهاند. سنگینترین تلفات در نتیجه کمین بر کاروان نظامی در سوراب وارد شده است.
به گزارش خبرگزاری جمهور، جداییطلبان بلوچ با انتشار اعلامیهای مسئولیت چندین حمله جداگانه علیه نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت بلوچستان را بر عهده گرفتند.
بر اساس اعلامیه جنبش آزادیخواه بلوچ، در حمله کمین بر یک کاروان نظامی در منطقه سوراب، ۵ سرباز پاکستانی کشته شدند و دو موتر نظامی نیز تخریب شد.
همزمان، در حمله به یک پوسته نیروهای فرنتیر کور (FC) در منطقه خاران، دو سرباز دیگر کشته شدند. جداییطلبان بلوچ مجموع تلفات نیروهای پاکستانی را ۷ کشته و ۱۰ زخمی اعلام کردهاند.
این حملات در ولسوالیهای سوراب، خاران، کولواه و مستونگ رخ داده است.
تاکنون مقامات پاکستانی یا ارتش این کشور هیچ واکنشی به این ادعاها نشان ندادهاند.
جداییطلبان بلوچ و ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA) تأکید کردهاند که عملیات خود علیه نیروهای پاکستانی را ادامه داده و آن را تقویت خواهند کرد.