جالب است ۰
پاکستان و کویت برای ساخت مخازن استراتژیک سوخت و گسترش همکاری‌های پالایشگاهی به توافق رسیدند. در این دیدار، تسهیلات اعتباری خرید نفت از کویت برای دو سال دیگر تمدید شد.
توافق پاکستان و کویت برای احداث ذخایر استراتژیک نفت
به گزارش خبرگزاری جمهور، در نشست دیپلماتیک برگزارشده در اسلام‌آباد، علی پرویز ملک، وزیر نفت پاکستان، و ناصر عبدالرحمن المطیری، سفیر کویت، درباره تقویت همکاری‌های انرژی به توافق رسیدند. 
 
طرفین بر ساخت ذخایر استراتژیک سوخت و توسعه همکاری در بخش پالایشگاه تأکید کردند.
 
در این دیدار، تمدید تسهیلات اعتباری خرید نفت از کویت برای دو سال آینده نهایی شد. هم‌اکنون کویت ۶۰ درصد گازوئیل مورد نیاز پاکستان را تأمین می‌کند.
 
وزیر نفت پاکستان از ارسال محموله اضطراری ۵۵ هزار تنی سوخت توسط کویت پس از انسداد تنگه هرمز قدردانی کرد و آن را نشانه‌ای از عمق روابط دوجانبه دانست.
 
سفیر کویت نیز با ستایش از نقش دیپلماتیک اسلام‌آباد در کاهش تنش‌ها میان ایران و امریکا، تأکید کرد که ثبات منطقه‌ای برای تداوم این همکاری‌های راهبردی ضروری است.
 
‌خبرگزاری جمهور- امور بین‌الملل 
https://jomhornews.com/vdcezw8zzjh8oxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار