جالب است ۰
فرمانده سنتکام در نشست سنای امریکا اعلام کرد افغانستان همچنان مهم‌ترین کانون تهدیدهای تروریستی برای واشینگتن است و امریکا با همکاری کشورهای منطقه، فعالیت گروه‌های افراطی را به‌طور مستمر رصد می‌کند.
فرمانده سنتکام: افغانستان در صدر تهدیدهای تروریستی علیه امریکا قرار دارد
به گزارش خبرگزاری جمهور، برد کوپر، فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام)، روز پنجشنبه ۲۴ ثور، در نشست کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا اعلام کرد افغانستان همچنان در صدر فهرست نگرانی‌های امنیتی و ضدتروریستی واشینگتن قرار دارد.
 
کوپر در پاسخ به پرسش جیم بنکس، سناتور امریکایی، درباره احتمال گسترش فعالیت داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان، گفت ایالات متحده تحولات امنیتی این کشور را از نزدیک و به‌صورت مستمر دنبال می‌کند.
 
او تأکید کرد: «افغانستان در صدر تدابیر نظارتی ما قرار دارد و با همکاری کشورهای منطقه، تهدیدها را سرکوب و اوضاع را با دقت رصد می‌کنیم.»
 
فرمانده سنتکام همچنین گفت جزئیات مربوط به تهدیدهای تروریستی و عملیات‌های امریکا در منطقه، تنها در جلسات محرمانه قابل ارائه است و نمی‌توان آن‌ها را به‌صورت علنی مطرح کرد.
 
کوپر در بخش دیگری از سخنانش به همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی امریکا با برخی کشورهای منطقه، از جمله پاکستان، اشاره کرد و آن را بخشی از راهبرد واشینگتن برای مقابله با تهدیدهای تروریستی دانست.
 
به گفته او، یکی از نتایج این همکاری‌ها، بازداشت یکی از طراحان حمله انتحاری داعش به نیروهای امریکایی در میدان هوایی کابل بوده که در مناطق مرزی میان پاکستان و افغانستان شناسایی و دستگیر شده است.
 
فرمانده سنتکام در پایان تأکید کرد که امریکا «افغانستان را نادیده نمی‌گیرد» و پیگیری تحولات امنیتی و فعالیت گروه‌های افراطی در این کشور همچنان یکی از اولویت‌های اصلی نهادهای امنیتی و نظامی واشینگتن به شمار می‌رود.
 
خبرگزاری جمهور 
https://jomhornews.com/vdcexw8zojh8oxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار