جالب است ۰
جبهه آزادی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای از آغاز عملیات بهاری نیروهای خود در ولایت بدخشان خبر داده و گفته که طی هفته‌های اخیر چندین حمله و تحرک طالبان در ولسوالی جرم را دفع کرده است.
جبهه آزادی افغانستان از آغاز «عملیات بهاری» در بدخشان خبر داد
به گزارش خبرگزاری جمهور، جبهه آزادی افغانستان در یک پیام ویدیویی از آغاز عملیات بهاری نیروهای عملیاتی و کماندویی خود در بخش‌هایی از ولایت بدخشان خبر داده و گفته است که در حدود دو ماه گذشته، درگیری‌ها و نبردهای مسلحانه‌ای میان نیروهای این جبهه و طالبان در مناطق مختلف این ولایت رخ داده است.
 
براساس این اعلامیه، در یک ماه اخیر دست‌کم چهار حمله، کمین و تحرک نیروهای طالبان علیه مواضع جبهه آزادی در دره خستک ولسوالی جرم بدخشان دفع شده و نیروهای طالبان متحمل تلفات شده‌اند. این جبهه گفته که طالبان پس از این درگیری‌ها مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.
 
جبهه آزادی همچنین حضور نیروهای خود در بخش‌های مختلف بدخشان را نشانه‌ای از گسترش فعالیت‌های ضد طالبان عنوان کرده و گفته است که این تحرکات، آغاز مرحله‌ای تازه از مبارزات مسلحانه علیه حاکمیت طالبان به شمار می‌رود.
 
جبهه آزادی در ادامه این پیام گفته است که طالبان پس از افزایش فعالیت‌های مخالفان مسلح، اقدام به تشدید تدابیر امنیتی، بازرسی خانه‌به‌خانه، محدودیت رفت‌وآمد و بازداشت برخی افراد در بدخشان کرده‌اند. جبهه آزادی این اقدامات را تلاشی برای «پنهان‌کردن شکست ادعای تأمین امنیت سراسری» از سوی طالبان توصیف کرده است.
 
این جبهه همچنین بر ادامه مبارزه برای ایجاد نظام مبتنی بر قانون، مردم‌سالاری و حقوق برابر شهروندان تأکید کرده و گفته است که مبارزه برای تحقق اهداف مندرج در «منشور آزادی افغانستان» ادامه خواهد یافت.
 
جبهه آزادی در بخش دیگری از پیام ویدیویی خود، از مردم بدخشان و دیگر ولایت‌های افغانستان خواسته است تا از نیروهای مخالف طالبان حمایت کنند. این جبهه همچنین هشدار داده که افراد وابسته به طالبان و آنچه «شبکه‌های تبلیغاتی و جاسوسی» این گروه خوانده، هدف حملات نیروهای آن قرار خواهند گرفت.
 
خبرگزاری جمهور 
https://jomhornews.com/vdciqrazut1a3p2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار