رئیسجمهور ایران با قدردانی از همکاری پاکستان، افغانستان و عراق در مقابله با تحرکات تروریستی، تأکید کرد ایران آماده گسترش همکاریهای امنیتی، سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه و اسلامی منطقه است.
به گزارش خبرگزاری جمهور، مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، در دیدار با سیدمحسن نقوی، وزیر داخله پاکستان، با اشاره به تلاش برخی جریانهای معاند برای انتقال ناامنی به داخل ایران از طریق حمایت از گروههای تروریستی، گفت همکاری کشورهای همسایه در جلوگیری از سوءاستفاده این گروهها از خاکشان اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.
پزشکیان با قدردانی از نقش پاکستان، افغانستان و عراق در مهار تحرکات گروههای تروریستی، اظهار کرد: همراهی این کشورها در جلوگیری از تبدیل سرزمینشان به بستری برای تهدید امنیت ایران، نشاندهنده مسئولیتپذیری و درک مشترک از ضرورت حفظ ثبات و امنیت منطقهای است.
رئیسجمهور ایران همچنین بر تمایل کشورش برای توسعه روابط صمیمانه، پایدار و مبتنی بر احترام متقابل با کشورهای اسلامی منطقه تأکید کرد و افزود: تهران آماده است مسیرهای تازهای برای گسترش همکاریهای امنیتی، سیاسی و اقتصادی با همسایگان ایجاد کند.
پزشکیان در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت همکاریهای منطقهای تصریح کرد: افزایش هماهنگی و تعامل میان کشورهای منطقه میتواند مانع شکلگیری خلأهای امنیتی شود؛ خلأهایی که معمولاً زمینه فعالیت و تحرک گروههای تروریستی را فراهم میکند.
او تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که به تقویت ثبات، امنیت جمعی و آرامش در منطقه کمک کند، استقبال خواهد کرد.