سخنگوی فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) در گفتوگو با العربیه مدعی شد واشنگتن به اهداف نظامی خود در ایران دست یافته و تواناییهای نظامی و تولیدی تهران را بهطور گسترده تضعیف کرده است.
به گزارش خبرگزاری جمهور، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در گفتوگو با شبکه العربیه ادعا کرده است که امریکا به اهداف نظامی تعیینشده خود در قبال ایران دست یافته و عملیات انجامشده علیه تهران «بسیار مؤثر» بوده است.
تیم هاوکینز مدعی شد که تواناییهای نظامی ایران تا حد زیادی نابود شده و ظرفیت تولیدات نظامی این کشور نیز آسیب جدی دیده است. به گفته وی، اقدامات امریکا باعث شده توانایی ایران برای تهدید منطقه و منافع بینالمللی مانند گذشته نباشد.
سخنگوی سنتکام همچنین اظهار داشت که ایالات متحده با متحدان خود برای تقویت و پشتیبانی از سامانههای پدافند هوایی همکاری کرده و در دوره آتشبس نیز روند تجدید تسلیحات و استقرار مجدد نیروها ادامه داشته است.
این مقام امریکایی با اشاره به تنگه هرمز گفت واشنگتن ایران را به دلیل استفاده از این گذرگاه راهبردی بهعنوان ابزاری برای تهدید آزادی دریانوردی، تحت فشار و محاصره قرار میدهد. او افزود تهدیدات ایران میتواند مانع عبور امن کشتیها از تنگه هرمز شود.
هاوکینز همچنین تأکید کرد که تحریمهای اعمالشده علیه ایران «بسیار مؤثر» بوده و امریکا به اجرای این تحریمها ادامه خواهد داد.
او در پایان گفت نیروهای امریکایی برای هرگونه مأموریت یا طرح احتمالی که در آینده به آنها واگذار شود، آمادگی کامل دارند.