جالب است ۰
طاهر زهیر، والی پیشین بامیان، می‌گوید طالبان با نگاه «بیگانه‌پندارانه» نسبت به مردم، به‌ویژه هزاره‌ها، زمینه خشم عمومی، خیزش مردمی و حتی خطر جنگ داخلی و تجزیه افغانستان را فراهم کرده‌اند.
طاهر زهیر: سیاست‌های تبعیض‌آمیز طالبان افغانستان را به‌سوی خیزش و جنگ داخلی سوق می‌دهد
به گزارش خبرگزاری جمهور، طاهر زهیر، والی پیشین بامیان و وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ در دوره جمهوریت، سیاست‌های طالبان در قبال مردم افغانستان را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده و گفته است که این گروه خود را از مردم جدا می‌داند و شهروندان را «بیگانه» تلقی می‌کند.
 
زهیر در اظهاراتی گفته است که این رویکرد در برابر هزاره‌ها شدیدتر از سایر گروه‌های اجتماعی و قومی اعمال می‌شود و طالبان هزاره‌ها را بیش از دیگران «بیگانه» می‌پندارند.
 
به گفته او، طالبان در برخورد با هزاره‌ها از اعمال تبعیض و ظلم دریغ نمی‌کنند و همین رفتارها شکاف‌های اجتماعی و سیاسی را عمیق‌تر ساخته است.
 
والی پیشین بامیان هشدار داده است که ادامه چنین شیوه حکومت‌داری، خشم و نارضایتی گسترده مردم را در پی خواهد داشت و طالبان در نهایت با پیامدهای ناشی از این نارضایتی عمومی روبه‌رو خواهند شد.
 
او همچنین تأکید کرده است که رفتارهای تبعیض‌آمیز طالبان جامعه افغانستان را به‌شدت خسته و نگران ساخته و در چنین شرایطی، هر سناریویی، از جمله تجزیه کشور یا وقوع جنگ داخلی، محتمل خواهد بود.
 
زهیر افزوده است که وضعیت به سمتی در حرکت است که ممکن است مردم دیگر راهی جز خیزش، قیام و حتی دست بردن به سلاح پیش روی خود نبینند.
 
وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ در ادامه، بحث درباره نبود جایگزین برای طالبان را «بی‌معنا» خوانده و گفته است این تصور که بدیلی برای طالبان وجود ندارد، نادرست و گمراه‌کننده است. او تصریح کرده است: «بهترین جایگزین طالبان، خود مردم افغانستان هستند.»
 
خبرگزاری جمهور 
https://jomhornews.com/vdccoiqss2bqo18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار