جالب است ۰
ویس برمک در پارلمان بریتانیا گفت تعامل جامعه جهانی با طالبان شکست خورده و سیاست‌های این گروه در افغانستان با تغییر نظام آموزشی و گسترش مدارس دینی، تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان ایجاد کرده است.
ویس برمک در پارلمان بریتانیا: حاکمیت طالبان تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است
به گزارش خبرگزاری جمهور، ویس برمک، وزیر پیشین امور داخله افغانستان، در نظام جمهوری، در نشستی در پارلمان بریتانیا هشدار داده است که پنج سال تعامل جامعه جهانی با طالبان ناکام بوده و پیامدهای آن تنها محدود به افغانستان نخواهد ماند.
 
 برمک تأکید کرده است که حاکمیت طالبان در افغانستان صرفاً یک مسئله داخلی نیست، بلکه در حال تبدیل شدن به تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است.
 
او گفته است که طالبان با گسترش حدود ۲۳ هزار مدرسه دینی، در حال جایگزین کردن نظام آموزشی کشور با یک ساختار ایدئولوژیک هستند.
 
به گفته برمک، این ساختار آموزشی آموزش مدرن را حذف می‌کند، دختران را از حق آموزش محروم می‌سازد و زمینه پرورش نسلی جدید در محیطی بسته و مستعد افراط‌گرایی را فراهم می‌کند.
 
وی همچنین تأکید کرده است که ادامه محرومیت دختران از آموزش، که در بیش از چهار سال گذشته توسط طالبان اعمال شده، پیامدهای بلندمدت اجتماعی و امنیتی در پی خواهد داشت.
 
برمک در این نشست افزوده است که جامعه جهانی باید در رویکرد خود نسبت به افغانستان بازنگری کند، زیرا تداوم وضعیت کنونی می‌تواند ثبات منطقه‌ای را به خطر بیندازد.
 
خبرگزاری جمهور 
https://jomhornews.com/vdceow8zxjh8oxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار