وزیر پیشین امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت در صورت آغاز هرگونه درگیری از سوی امریکا، ایران باید با حمله به پایگاههای امریکا در منطقه و مصادره تجهیزات نظامی، پاسخ متقابل بدهد.
به گزارش خبرگزاری جمهور، منوچهر متکی با اشاره به احتمال تشدید تنشها میان ایران و امریکا، تأکید کرد در صورت آغاز درگیری از سوی ایالات متحده، ایران باید بلافاصله وارد «جنگ زمینی» شود.
وی اظهار داشت: «اگر امریکاییها جنگ سوم را آغاز کردند، با نخستین شلیک آنها، ما نیز باید جنگ زمینی را آغاز کنیم.»
متکی افزود که این اقدام میتواند شامل تصرف پایگاههای امریکا در منطقه، به اسارت گرفتن نیروهای امریکایی و مصادره تجهیزات و داراییهای نظامی آنان باشد.
وزیر پیشین امور خارجه ایران همچنین مدعی شد چنین اقدامی میتواند در راستای تحقق مطالبه جمهوری اسلامی درباره دریافت غرامت نیز باشد. او گفت: «ماههاست که درباره پرداخت غرامت صحبت میکنیم، اما تاکنون پاسخی دریافت نکردهایم.»