جالب است ۰
پنجمین ایستگاه خط راه‌آهن حیرتان-مزارشریف پس از بازسازی گسترده افتتاح شد؛ هم‌زمان، گزوه طالبان از احتمال توافق با ازبیکستان برای تسهیل یا لغو ویزا و گذرنامه میان دو کشور خبر دادند.
بازگشایی ایستگاه راه‌آهن نایب‌آباد در مسیر حیرتان-مزارشریف
به گزارش خبرگزاری جمهور، پنجمین ایستگاه خط راه‌آهن حیرتان-مزارشریف پس از اجرای عملیات گسترده بازسازی و نوسازی، به‌صورت رسمی فعالیت خود را از سر گرفت. در مراسم افتتاح این پروژه، یک قطار باری بزرگ برای نخستین بار وارد ایستگاه نایب‌آباد شد؛ ایستگاهی که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی قرار دارد و از آن به‌عنوان یکی از مراکز مهم ترانزیت منطقه‌ای یاد می‌شود.
 
این ایستگاه توانایی پذیرش و پردازش بیش از ۵۰ واگن باری بزرگ را در دو مرحله عملیاتی دارد و نقش مهمی در توسعه تجارت و حمل‌ونقل منطقه‌ای ایفا خواهد کرد.
 
در چارچوب پروژه بازسازی، ساختمان‌های اداری ایستگاه نوسازی، سامانه‌های برق و گرمایش به‌روزرسانی و تجهیزات دیجیتال پیشرفته نصب شده است. 
 
همچنین در طول ۷۵ کیلومتر از مسیر راه‌آهن، سیستم روشنایی شبانه و دوربین‌های نظارت تصویری برای افزایش ایمنی و کنترل ترافیک ریلی نصب شده‌اند.
 
عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر گروه طالبان، در مراسم افتتاحیه از همکاری دولت ازبیکستان در توسعه زیرساخت‌های ریلی قدردانی کرد و از احتمال دستیابی به توافقی برای تسهیل رفت‌وآمد شهروندان دو کشور خبر داد. 
 
او اعلام کرد حجم سفرهای متقابل میان افغانستان و ازبیکستان به‌سرعت در حال افزایش است و دو طرف در آینده می‌توانند به توافقی ویژه برای حذف یا کاهش محدودیت‌های گذرنامه و ویزا دست یابند.
 
در همین حال، محمد عیسی ثانی، وزیر فواید عامه گروه طالبان، اعلام کرد پروژه احداث خط راه‌آهن حیرتان-هرات به طول ۶۵۷ کیلومتر با همکاری متخصصان ازبیکستانی در دست اجراست. 
 
به گفته او، مطالعات فنی و اقتصادی پروژه راه‌آهن هرات-قندهار به طول ۸۷۸ کیلومتر نیز در مرحله تأمین مالی قرار دارد.
 
خبرگزاری جمهور 
https://jomhornews.com/vdceew8zfjh8oei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار