سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد پنجشنبه (۷ جوزا) اعلام کرد که پایگاه هوایی مبدأ حملات امریکا به حومه بندرعباس را هدف قرار داده است. این عملیات در پاسخ به حمله هوایی نیروهای امریکایی به نقاطی در حاشیه فرودگاه بندرعباس انجام شد.
به گزارش خبرگزاری جمهور، در بیانیه سپاه پاسداران آمده است: «به دنبال تعرض سحرگاه امروز ارتش امریکا به نقطهای در حاشیه فرودگاه بندرعباس با پرتابههای هوایی، پایگاه هوایی امریکایی مبدأ تجاوز در ساعت ۴:۵۰ دقیقه هدف قرار گرفت. این پاسخ یک اخطار جدی است و در صورت تکرار تجاوز، پاسخ ما قاطعتر خواهد بود.»
این بیانیه همزمان با گزارش خبرگزاری رسمی کویت منتشر شد که از به صدا درآمدن آژیرهای خطر و فعال شدن سیستمهای پدافندی این کشور در مواجهه با حملات احتمالی موشکی و پهپادی خبر داده بود.
فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) نیز در بیانیهای ادعا کرده بود که چهار پهپاد ایرانی و یک سایت پرتاب پهپاد را در عملیاتی «دفاعی» هدف قرار داده است.
یک منبع نظامی ایرانی نیز اعلام کرده بود که نیروهای مسلح ایران قصد جلوگیری از عبور بدون هماهنگی شناورهای امریکایی از منطقه را داشتهاند.