وزارت خزانهداری امریکا، «سازمان تنگه خلیج فارس» را که مسئول بررسی درخواستهای عبور از تنگه هرمز است، تحریم کرد.
به گزارش خبرگزاری جمهور، وزارت خزانهداری امریکا روز چهارشنبه «سازمان تنگه خلیج فارس» ایران را به فهرست تحریمهای خود اضافه کرد. این سازمان نهادی است که برای مدیریت و بررسی درخواستهای عبور کشتیها از تنگه هرمز ایجاد شده است.
به ادعای وزارت خزانهداری امریکا، این سازمان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتبط است و از آن به عنوان ابزاری برای «باجگیری دریایی» و اخذ عوارض غیرقانونی از کشتیهای عبوری استفاده میشود.
اسکات بسنت، وزیر خزانهداری امریکا، در بیانیهای اعلام کرد: «ایالات متحده به سیاست انقباض مالی و فشار حداکثری بر ایران ادامه خواهد داد.»
این تحریمها شامل هرگونه پرداخت نقدی، عوارض عبور، داراییهای دیجیتال و حتی مبادلات کالا به کالا برای عبور از تنگه هرمز میشود. بر اساس این تحریم، هرگونه همکاری با این سازمان برای شرکتهای بینالمللی و مالکان کشتیها ریسک جدی به همراه خواهد داشت.
این اقدام در حالی انجام میشود که دولت امریکا همزمان از آمادگی برای مذاکره با ایران سخن میگوید، اما کارزار تحریمی خود را گسترش داده است.