نخستوزیر پاکستان، شهباز شریف، در سالروز دستیابی کشورش به سلاح هستهای، رژیم طالبان را به عنوان همکار تسهیلکننده جنگ نیابتی هند علیه پاکستان معرفی کرد و بر عزم کشورش برای ریشهکن کردن این تهدیدات تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری جمهور، شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، امروز (پنجشنبه، 7 جوزا) در پیامی به مناسبت سالروز دستیابی پاکستان به سلاح هستهای، بدون اشاره مستقیم به هند، از آن به عنوان «دشمن» یاد کرد و گفت که این کشور پس از شکست در نبردهای مستقیم، در تلاش است تا از طریق روشهای دیگر به امنیت پاکستان آسیب برساند.
شریف هند را متهم کرد که از عوامل تحریکشدهای مانند «فتنه خوارج و فتنه هندوستان» بهرهبرداری میکند و افزود که رژیم طالبان در افغانستان در این زمینه به عنوان تسهیلکننده عمل میکند. او تصریح کرد: «ما برای ریشهکن کردن این فتنه از ریشه مصمم هستیم.»